Bokat första mötet med mvc

När det är första gången har man ju ingen aning om vem man ska kontakta eller när. Men jag ringde i alla fall till mödravårdscentralen och berättade att jag finns till. "Jag är gravid"  sa jag. "Grattis" sa barnmorskan och undrade hur jag mår. Hur som helst ska jag få träffa en barnmorska ganska så snart, redan nästa måndag. Då är det dags för ett livsstilsmöte och efter det, den 8:e december, är det inskrivning då jag ska vägas, mätas och tas prover på. Jösses vad det känns spännande - nu börjar det för första gången kännas att det är på riktigt.

Jag var och klippte mig och slingade håret och efter det gick jag en sväng förbi H&M. Drog en lov runt mammaavdelningen och hittade ett ställ med reakläder. Norpade ett par byxor och en top som jag provade och som satt finfint (jag har såklart en hel del att växa i när det kommer till magmåttet), lika bra att passa på! :-)

Igår berättade vi för några av våra bästa vänner, Jag och Josse hade egentligen tänkt avverka vasaloppet i vårvinter (som en fortsättning på att vi faktiskt gjorde Lidingöloppet för några månader sedan) och hon har varit på mig några dagar om att vi måste anmäla oss nu. Jag ville inte komma på något annat dåligt svepskäl så det var lika bra att berätta. De blev nog lite paffa tror jag.

Imorgon är det en vecka sedan jag tog första testet...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0