Jag har redan hunnit oroa mig...

...för vad de kommer att säga på jobbet. Jag fick ganska nyligen (2 månader sedan) en ny chefstjänst på samma företag som jag jobbat för de sista två åren.

Min närmast chef är högsta chefen på företaget och sitter i ett annat land och känns inte direkt jätteförstående om man säger så. Är man inte från Sverige så verkar man inte riktigt förstå det här med våra fantastiska föräldrarledighetsvillkor.

Jag ska till huvudkontoret på utbildning i mitten av februari och då kommer det troligtvis att synas ganska tydligt på mig att jag är på tjocken. Eller så får jag ha på mig pösiga kläder och skylla på julmaten. Skulle helst vilja säga det på hemmaplan där jag känns trygg.

Kan man ringa och säga det? Eller skicka ett mejl kanske? Eller sms? Haha, ett mms med bild på magen hade väl talat sitt tydliga språk!?

Usch vad tråkigt att man ska behöva oroa sig för sådana här saker! 

Jag är kvinna i barnafödande ålder som inte hade tänkt att offra hela mitt liv på karriären - det borde de tänkt på innan i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0